Hämeen Vasemmistoliitto vaatii peussuomalaisilta puuttumista väkivaltaan yllyttäviin puheisiin

Yhteiskuntaamme ei kuulu rasistinen väkivalta. Forssassa tapahtunut turvapaikanhakijoihin kohdistunut väkivalta ja pelottelu on äärimmäisen vakava ilmiö. Valitettavasti häirintää ja uhkavaa käytöstä turvapaikanhakijoita kohtaan on tapahtunut muuallakin Hämeessä.

Tekoja ei voi puolustella maahanmuuttopolitiikalla, huhupuheilla tai yksittäisen maahanmuuttajan tekemisiillä. Yksilöinä olemme kaikki yhdenvertaisia ja laki on sama kaikille. Virkavalta tutkii rikokset ja oikeuslaitos jakaa rangaistukset. Oman käden oikeutta ei tule käyttää. Eikä väkivaltaan vastata väkivallalla miltään puolelta.

Odotamme hallituspuolue Perussuomalaisilta tiukempaa puuttumista puolueen edustajien syrjintään yllyttäviin puheisiin.

Mikäli kritiikkiä maahanmuuttopolitiikasta tarvitaan, tulee palaute antaa hallitukselle ja eduskunnalle asiallisesti. Vaikuttaminen tapahtuu demokratian keinoja käyttäen ei henkilöihin kohdistuvan pelottelun ja väkivallan keinoin.

Sotaa, sortoa ja hätää pakenevat ihmiset etsivät turvaa ja se meidän on pystyttävä antamaan. Maailmassa on 60 miljoonaa pakolaista, Forssassa kourallinen. Forssassa vihamielisyyttä ylläpitävät ja lietsovat voivat valita yhteiskunnan jossa yhteistyöllä ja ihmisarvoa kunnioittamalla saavutetaan parempi tulevaisuus, jossa ketään ei tuomita etnisen tai uskonnollisen taustan takia.