Sinua tarvitaan

Sinua tarvitaan!

Juuri sinä. Kuntavaalit koittavat jälleen ensi keväänä. Kuntien ja kaupunkien valtuustoissa on – ja pitää ollakin – ihan tavan tallaajia. Sinne ei tarvita superihmisiä, joista jo kuukauden vanhana näki että tämä tässä se muuttaa maailman. Siellä tarvitaan niitä ujoja, mutta tarpeen vaatiessa suunsa auki saavia lähihoitajia, kaupan kassoja, yrittäjiä, opettajia, laitoshuoltajia, lääkäreitä, työttömiä, koti-isiä, eläkeläisiä, astronautteja, poliiseja, tutkijoita, kirjailijoita, filosofeja, putkimiehiä, putkiaivoja, psykologeja, rakennusinsinöörejä, hammashygienistejä ja luonnonsuojelijoita. Ei ole olemassa ”sellaisia, jotka sopivat hommaan”. Siihen oppii.

Jos kuntasi perusopetus, kaavoitus, pyörätiet, vanhuspalvelut, taiteen perusopetus, lukio, harrastusmahdollisuudet, yhteisö itsessään, yrittäjien toimintaedellytykset, leikkikentät, kirjastot, mielenterveyspalvelut tai edes yksi näistä on sinulle tärkeä, niin se olet juuri sinä, joka siihen voit vaikuttaa.

Pahinta, mitä kuntavaaliehdokkaaksi ryhtymisestä voi seurata, on se, että saa neljän vuoden valtuustokakun vastuulleen, mutta sitä vartenhan ne vaalit käydään.

Päättäjien pitää vaihtua tarpeeksi tiuhaan, eikä kenenkään pitäisi istuskella valtuustossa tottumuksesta. Leimoja ei saa, eikä tarvitse pelätä, vaikka niitä joskus saakin. Jos sen antaa olla esteenä, niin yhteiskunnassa on enemmän korjattavaa, kuin luulimmekaan. Ja sitä enemmän sinua tarvitaan! Siispä henkselit paukkuen ehdokaslomakkeita täyttämään ja väriä tunnustamaan!

Vasemmistoliiton ehdokassuostumuslomakkeen löydät täältä:

Ehdokasssuostumuslomake

Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteys oman paikkakuntasi puheenjohtajaan, aktiiveihin  tai Hämeen piirin puheenjohtaja Elisa Lientolaan elisa [dot] lientola [at] gmail [dot] com p. 0442518806