Hämeen Vasemmisto vetoaa alueen kansanedustajiin

Jokioisilla 21.4.2018 kokoontunut Hämeen Vasemmistoliiton kevätkokous vetoaa kaikkiin alueen kansanedustajiin: älkää heikentäkö sosiaali- ja terveyspalvelujamme antamalla ne vaaleilla valittujen päättäjien sijasta markkinavoimien ohjattavaksi ja yksityisen voitontavoittelun eikä tasa-arvon puolustamisen kentäksi. Älkää rikkoko hyvin toimivia kuntayhtymien palveluja, vaan keskittykää levittämään hyviä kokemuksia koko maahan. Hylätkää markkinavoimille vallan antava ”valinnanvapauslaki”, alentakaa sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuja ja luokaa todellista asukkaiden itsehallintoa edustava maakuntahallinto.

Älkääkä hyväksykö työttömien palvelujen yksityistämistä osana maakuntauudistusta. Ja kumotkaa joka toisen työttömän toimeentuloa heikentänyt ja työllistämispalvelut laiminlyönyt aktiivimalli. Älkää myöskään hyväksykö nuorten syrjintää merkitsevää irtisanomis- ja määräaikaisuusperusteiden löysentämistä.