Vain koko vasemmiston vaalivoitolla on mahdollisuuksia pelastaa hyvinvointivaltio Suomi

Hämeen Vasemmistoliiton la 15.11. Heinolassa järjestetty vuosikokous katsoo, ettei kotimaan suuntaan ole parannusta luvassa, mikäli porvaripuolueet ovat suurena enemmistönä vallankahvassa jatkossakin. Kokous toivoo tulevissa vaaleissa koko vasemmistolle vaalivoittoa ja äänestäjille kriittistä katsantokantaa eri puolueiden vaalilupausten todellisiin tarkoitusperiin.

Piirikokous toteaa, että Suomea on hallittu porvareiden johdolla jo toistakymmentä vuotta. Samaan aikaan on systemaattisesti purettu pohjoismaista edistyksellistä yhteiskunnan toimintatapaa. Kyseinen trendi on nähtävissä koko Euroopassa. Mikäli tämä aika olisi käytetty hyvinvointia tuottavien rakenteiden parantamiseen ja kehittämiseen, eivät tulevaisuuden eväät olisi niin loppuun syöty kuin ne tällä hetkellä ovat.

Hämeen piirikokous vaatii investointeja tulevaisuuteen. On panostettava opetukseen ja tutkimukseen, korjattava homekoulut, peruskorjattava rautatieverkkoa ja rakennettava asuntoja. Vaadimme varallisuusveron palauttamista, arvonlisäveron alarajan nostamista ja suurituloisten verotuksen kiristämistä. Kannatamme eläkekaton säätämistä. Tuemme puheenjohtaja Arhinmäen ehdotusta kansanrahaston perustamiseksi.

Heinolassa 15.11.2014, Hämeen Vasemmistoliitto ry:n syyskokous

Artikkelikuva: Jaakko Tiainen